2
0
GÅ TILLBAKA

Digital omställning ökade beställningar med 50%

12 dagar sedan
Digital omställning ökade beställningar med 50%

År 1930 startade Lisa och Greta Ericsson ett bageri i ett grönt sekelskifteshus på Sturegatan i Västerås som kom att heta Systrarna Ericsson. 1970 togs konditoriet över av Kerstin Torneryd och 1994 av döttrarna Anna Torneryd och Maria Torneryd Nilsson, som nu driver Systrarna Ericsson.

En av Sveriges bästa caféer

I bageriet bakas allt för hand på traditionellt sätt. Deras hårda arbete och passion har belönats år efter år i det prestigefyllda guiden över Sveriges bästa caféer.

I samband med Corona-krisen har man arbetat med att ta till åtgärder på plats i lokalerna.

– Vi ser till att desinficera bord, stolar och kortterminaler flera gånger om dagen. Vid större flöde ser vi till att minska trängsel genom att servera direkt vid bordet, eller kölappar. Vi har också breddat utrymmet mellan samtliga bord, berättar Anna.

Systrarna Ericsson ställde om digitalt under krisen

Under pandemin har både individer och företag fått ställa om digitalt. Anna berättar mer om hur de gått tillväga på Systrarna Ericsson.

– Sedan vi gjorde en digital omställning tillsammans med Findie har till exempel våra tårtbeställningar, som beställs via vår hemsida, ökat med 50% jämfört med föregående år. Detta trots Corona, vilket vi tycker är fantastiskt. Det har förenklat för oss i många led i vår verksamhet. Under sådana här kriser gäller det att inte slappna av utan bara förbättra verksamheten och ta till åtgärder. Vi kan med säkerhet säga att saker som tidigare tog tid och var lite omständiga nu blivit mycket enklare och smidigare. Detta både för oss som driver verksamheten och för våra kunder. I dessa tider gäller det att ställa om fysiskt och digitalt vilket ger resultat, påpekar Anna avslutningsvis.

 

Systrarna Ericsson